15 augusti 2008

Fyndat

Idag har vi fyndat. Efter en solig (och getingrik!) fika på stan tog vi ett varv runt i affärerna. I en inredningsaffär hittade vi ett supersnyggt ljusfat i svart för bara 50:-, det fick följa med hem. Nästa fynd gjorde vi på second hand där det blev ännu en ljusgrej nämligen en fyrkantig hög vit ljushållare, påminner en del om Cult Design, får kika på om det kan vara det sen! Den kostade ialla fall 40:-. Den går att ha till både värmeljus och vanliga ljus. När jag stod där och tittade på den insåg att jag den skulle funka finfin som adventsljusstake också, om man pimpar den lite. Kan det bli bättre? ;)

Utöver detta till hemmet hittade jag en bok av favoritförfattaren Marian Keyes för 10:- och Tobbe en inflyttningspresent till en kompis för 15:-, också på second hand. Perfekt!

Det som är ännu bättre är att jag känner att dessa prylar skulle passa perfekt in i huset efter renoveringen, om vi skulle flytta in där. I alla fall med de bilderna jag har i huvudet :) Fyndade även en tvålpump och diskborstmugg till köket häromdagen på Biltema (!) av alla ställen. Inget Cult Design som jag har trånat efter länge nu, men det är klart godkänt tills vidare! Gillar kombinationen av borstat stål och svart...

Ne nu får jag sluta babbla. Bedtime!
/H

0 kommentarer: